Direktlänk till inlägg 7 november 2015

På väg hem

Av Marita Foss - 7 november 2015 19:47

Igår blev det inget skrivet på bloggen alls då dagen gick i flygande fläng. Först "tyggatan" som har tygaffärer i långa rader. Tyg, tyg och åter tyg......och några meter tyg inköptes. Sedan masajmarknaden vid Village market och där var det ju också svårt att låta bli att handla. Vid tretiden blev Markus och jag upphämtade av Andrew och vi åkte hem till honom och hämtade hans båda pojkar, Jeremy och Ryan, 10 och 5 år gamla. Andrews familj har blivit väldigt kära vänner efter alla mina besök I Kenya och det är underbart att få träffa dom igen. Och att dom nu fick träffa Markus var extra roligt. Vi tog oss tillbaka till Gracia där Andrews fru Sophie mötte upp och vi åkte iväg för att äta tillsammans. Pojkarna fick lite grejer jag köpt till dom, bl.a Lego och lyckan var stor. Det blev många kramar och löften om att ses igen när vi skildes åt. Halv sex i morse var det dags att åka till flygplatsen och jag tycker att det blir svårare och svårare för varje gång........
Nu sitter vi på Shiphol och väntar på flyget till Göteborg och det är en seg väntan.
Jag är så tacksam för att jag har möjlighet att göra dessa resor och att jag har så fantastiska vänner i Kenya. Denna resa blev något alldeles extra då jag fått dela allt med Markus och också mina vänner Ingunn, Marie och Solveig. /Marita

Jeremy

Ryan

Sophie

Andrew

Sahara öknen

Alperna

 
 
Ingen bild

Lisa Andersson

8 november 2015 05:20

Haha... Jag visste det!!!! KFC! J:s och R:s favvoatälle. :)
Ser ut som att ni hade en riktigt go och bra sistadag i underbara landet i söder. ♡♡♡

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marita Foss - 5 november 2015 19:11

Nairobi är verkligen en enorm stad med fruktansvärd mycket trafik. Det är tur att vi har våra fantastiska chaufförer annars skulle vi vara förlorade. Idag blev det en tur till David Sheldrik Wildlife Trust där man tar hand om elefantungar som av olik...

Av Marita Foss - 4 november 2015 18:52

Texten kom med men inte bilderna på förra inlägget. Gör ett nytt försök. [Bild] Fika paus! [Bild] Mitt Afrika! ...

Av Marita Foss - 4 november 2015 17:46

Efter en något nervös resa mot Nairobi sitter vi nu på Gracia guesthouse och pustar ut. Nervös färd pga att båda bussarna troligen hade fått dåligt bränsle i tankarna. Vår buss började sacka och låta med ett tiotal mil kvar till målet. Försök att hi...

Av Marita Foss - 3 november 2015 16:35

Besöket här i Voi avslutades idag med en underbar game drive. Vi gav oss iväg redan vid halv sju och har varit ute hela dagen. Medhavd frukost intogs på Mudanda rock, en vacker klippa där man kan sitta och njuta av underbar utsikt. På den fortsatta f...

Av Marita Foss - 2 november 2015 18:32

Game drive (det som i dagligt tal kallas safari) i Tsavo East i dag på eftermiddagen. Inte så jättemånga djur men jag förstår dom. Troligen låg alla någonstans i skuggan för att svalka sig i den ca 40 gradiga värmen. Men vi fick se bl.a elefanter, ze...

Presentation

En blogg om vår resa till Kenya oktober 2015

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Nafulas gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards